07.09.2009

møre tur





møre tur 3-6/9-09
jeg,jan erik,ole gunnar,wiggo og steinar(sønn av wiggo) reiste torsdag morgen opp over til sjøholt å hytta til per(kompis av jan erik)var framme ca kl 15.00 i sjøholt fikk satt ut båten å reiste ut til hytta.
fisket litt etter makrell v/brygga først der fikk vi en lyr reiste ut med båten etter land først ole gunnar,steinar og jeg da fikk vi en uer og 3 små sei,jan erik og wiggo satte garnså var det tid for middag etter på å litt godt å spise og drikke.
fredag staret med fisking i båt satte fast flere ganger jeg og steinar så vi måte reise innat å få taki mer utstyr hehe en tur på butikken å handlet litt så fisket vi etter på, da fikk jeg og steinar fisk av størrelse steinar fikk 2 raske 4-5 kg så fikk jeg 1 i samme size så steinar en til så meg en til litt opphold så beit det kraftig til hos meg på tur nedover fikk 3 stk med opp 8,85-4,2-3,9 samtidlig dette var ny pers på sjøfiske(sei) fikk også mange makreller der å ca 20 stk,fisket 2-3 timer så reiste vi innat til de andre som da hadde satt ut og tatt inn garn fisket
fisket litt makrell på brygga å.
lørdag staret vi med fiske etter makrell på brygg ca kl 07:00da fikk vi 40-50 makreller som vi brukte som agn sener på dagen tok så innat et garn med 15-20 små sei som vi stekte til frokost lørdag før vi fisket.
jeg og jan erik reiste innat med fisken fra fredag til fryseren i bilen inne på sjøholt + liten tur på butikken å(fiske utstyr) reiste så ut til de andre som hadde fisket noen timer da hadde de fått 5-6 fisker i fra 2-9 kg så startet vi å da fikk jeg fisk på første slipp ned, 3 slippet glemmer jeg ikke hadde vært nede på bunn(ca220m) en tur ikke noe så jeg sveivet opp igjen ca 130-150 meter da beit det dobbelt hugg 11,7+9,8 raste ut ca 100 m i nesten i et utras så mange minuter meg pumping på meg 2 stk over pers fra i går fisket i ca 2 timer da fikk jeg og jan erik ca 10 fisk og de 3 andre fikk ca 16-17. res etter dagen var 8 fisk over 9 kg mange rundt på 4-5 kg.største fisk fikk wiggo på 12,6 kg hadde 1 på 11,8 å
søndag staret tidlig for at vi skulle få fisket noen timer før vi skulle starte på tur hjem fikk fisk nesten med en gang 7,8 kg fikk til slutt 6 fisker fra 4-5 til 11,2 kg. fikk til slutt full fryser med filere(bein og skinn fri).
5 fornøyde karer reiste ned igjen til til østlandet, alle hadde satt nye perser på stang i helga, fikk til slutt 6 slags fisk /sei,torsk,lange,lyr,uer og makrell